پروپوزال سئو در حقیقت زمینه فروش شما را فراهم می‌کند. این یعنی فرصتی که می‌توانید از طریق آن مشتری جدید را متقاعد کنید که شرکت شما برای رفع نیازهای او مناسب میباشد. در نظر داشته باشید که مشتری احتمالی شما با چندین شرکت بهینه‌سازی سایت تماس می‌گیرد و احتمال دریافت پروپوزال شفاف و اجرایی از طرف آنها شانس شما را برای جلب توجه مشتری کمتر می‌کند.

یک پروپوزال قابل درک باعث می‌شود مشتری شما دقیقاً بداند چه انتظاراتی را در چه زمان‌هایی از شما باید داشته باشد. توجه داشته باشید که نیازی نیست ساعت‌ها زمان خود را برای ساخت پروپوزال صرف کنید؛ برای شروع می‌توانید از الگوی پروپوزال سئوی ما استفاده کنید و آن را برای مشتری‌های بالقوه خودتان سفارشی سازی کنید.

پروپوزال سئو

اکثرا در کسب و کار های خدماتی یک نفر برای مشتری باید توضیح بدهد که بعد از خرید از سایت ما چه خدمت هایی را دریافت میکنید؟کدام گره از مشکلاتتان گشوده می شود؟ آن زمانی که کارفرما بخواهد با یک شرکت یا فردی که متخصص سئو است.

همکاری کند بیشک باید توضیح های خیلی کاملی در مورد این همکاری ، خدماتی که قرار می باشد دردیافت کند ، هزینه ها و قونین و شرایط ئووو دریافت کندپروپوزال سئو یک فایل پی دی اف و یا ورد است که سئوکاران قبل از عقد قرارداد در اختیار کارفرما قرار میدهند تا کارفرما بتواند با بررسی جئیات ، نسبت به همکاری کردن و یا نکردن با طرف مقابل تصمیم گیری کند.

پروپوزال سئو
پروپوزال سئو

نکاتی که در پروپوزال باید نوشته شود

  • اگر به طور خلاصه بگوییم کارفرما بعد از خواندن پروپوزال شما جواب این سوالات را باید گرفته باشد
  • به طور حدودی وضعیت سئو سایتش در چه شرایطی می باشد
  • چقدر نسبت به رقیب هایش فاصبه دارد؟
  • سئو کار یا شرکت سئو مورد نظر چه برنامه ای برای سئوکردن سایتش دارد؟
  • هزینه سئو کردن سایت به طور حدو دی چقدر است
  • مدت زمانی که سایت بالا می آید چقدر است و چه قوانین و تعهداتی در این همکاری وجود دارد

نکات مهمی که باید در مورد نوشتن پروپوزال بدانید

نکات مهم نوشتن پوروپوزال سئواگر مقالات قبلی در فرین آکادمی را خوانده باشید، میدانید من از آنهایی نیستم که علم و دانشم را قایم کنم و بخواهم چیزی که بلدم را به مخاطبان آموزش ندهم. ولی در هر حال باید درک کنیم که موضوع پروپوزال نویسی یکی از تخصصی ترین موضوعات در سئو است و به این راحتی نمیتوان آموزشش داد. به همین دلیل است که در دوره 70 ساعته مگاسئو، این مبحث در جلسه یکی مانده به آخر به دانشجویان گفته میشود!

به عنوان نمونه شما برای نوشتن پروپوزال باید با مبحث زمان دهی و حدس مدتی که سئو کردن پروژه زمان میبرد آشنا باشید. این یکی از مباحثی است که در دوره به شکل کامل گفته میشود و واقعا نمیتوانم آن را در یک مقاله آموزش بدهم. همینطور موضوعات دیگری مثل قیمت دهی پروژه، بررسی هزینه های جاری و آنالیز بک لینک رقبا هم از مهم ترین پیش نیازهایی است که باید حین نوشتن پروپوزال با آنها آشنایی داشته باشید.

پروپوزال بهینه سازی سایت

پیش از آن که نوشتن را شروع کنید باید از مشتری خود چند سوال بپرسید. هدف از انجام این کار این است که متوجه شوید مشتری شما واقعاً به چه کمک‌هایی نیاز دارد. برای دستیابی به توانایی پروپوزال نویسی برای سئو قدم‌های زیر را دنبال کنید.

  • قدم اول: طرح سوال

انتظار دارید از سئو چه نتیجه‌ای بگیرید؟ بازدید بیشتر، فروش بیشتر، بازگشت سرمایه.

مشتری ایده آل شما کیست و بزرگترین جذابیت محصول / خدمات شما برای او چیست؟

سه مورد از برترین و موفق‌ترین رقبای خود را نام ببرید؟ توجه داشته باشید که عدد سه فقط برای آگاه کردن مشتری نسبت به مسائلی است که قرار است در پروپوزال سئو مورد توجه قرار بگیرد، اگر تعداد رقبای آنها بیشتر است حتما به لیست خود اضافه‌شان کنید.

  • قدم دوم: اجتناب از انجام کارهای تکراری

همگی می‌دانیم که نوشتن یک پروپوزال سئو کاربردی و عالی ‌می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد. اگر قصد دارید از اول چرخ را اختراع کنید و برای نوشتن پروپوزال سئو دست به قلم شوید باید بگویم که این کار کمی دشوارتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم هدف خود را به ایجاد یک الگوی پروپوزال سئو تغییر دهید تا در نتیجه هر زمان که بخواهید پروپوزالی به مشتری جدید ارائه دهید به سادگی بتوانید آن را ویرایش کنید.

  • پروپوزال سئو
    پروپوزال سئو

    قدم سوم: شروع به نوشتن

هر پروپوزال سئو شامل چند بخش میباشد:

بخش اول: مقدمه

پروپوزال را ابتدا با معرفی شرکت خود شروع کنید. به مشتری بگویید چه مواردی شرکت‌ شما را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند و چرا باید شرکت شما را انتخاب کنند. فراموش نکنید که پروپوزال زمینه‌ای برای فروش شما ایجاد می‌کند. شما به وسیله پروپوزال شرکت و اعتبار خود را می‌فروشید.

یک مقدمه عالی در پروپوزال سئو باید این ویژگی ها را داشته باشید:

نشان دهد تفاوت شرکت شما با شرکت‌های دیگر چیست: چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟ چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟

تجربه شرکت شما را برجسته کند: به مشتریان خود نشان دهید آن چیزی که برای ارائه نتایج لازم است را در اختیار دارید. اگر برنده جایزه‌ای شده‌اید یا مدرکی را جدیدا به دست آورده‌اید، حتما در پروپوزال خود ذکر کنید.

معرفی تیم: به مشتری بگویید که با چه افرادی قرار است کار کند و چه کارهای این تیم را واجد شرایط همکاری با او می‌کند.

  • نکته: به مشکلات، نیازها و اهداف مشتری دقت کنید. شما باید برای برجسته نمودن مشکلات احتمالی مشتری با معرفی خدمات و کارهای اجرایی خودتان شروع کنید. همچنین باید بتوانید نشان به مشتری نشان دهید که تجارت آنها را متوجه شده‌اید و از اهدافی که قصد رسیدن به آنها را دارند آگاهی کامل دارید.

بخش دوم: نتیجه مورد انتظار

در این قسمت باید تأثیر حل مشکلی که در بخش اول شناسایی‌ کرده‌اید را شرح دهید. اما فراموش نکنید که اکنون زمان پرداختن به جزئیات نیست و باید بر این هدف تمرکز کنید که مشتریان با بهر‌ه‌گیری از راه‌حل‌های موتورهای جستجو چگونه می‌توانند در تجارت خود به اهدافشان دست پیدا کنند. برای مثال؛ زمانیکه برای سایت شما محتوای ارزشمند و مرتبط و مناسب سئو تهیه کنیم کاربران سایت شما بیش از ۳۰٪ افزایش می‌يابند.

بخش سوم: بررسی اجمالی روش‌ها

اکنون وقت آن است که مشخصات استراتژی خود را به صورت مختصر پر کنید؛ اگر هدف آنهاافزایش ترافیک است، نحوه دستیابی به هدف را مشخص کنید. فقط در ۲ یا ۳ خط به طرح کلی از استراتری‌های پروپوزال سئو خود بپردازید. برای مثال می‌توانید مواردی نظیر تولید محتوا، متا تگ‌ها، بک لینک‌ها و موارد دیگری را ذکر کنید.

بخش چهارم: فراخوان عمل و نتیجه‌گیری

پروپوزال را به وسیله فراخوان عمل واضح و روان (CTA) به پایان برسانید؛ این بخش یکی از مهمترین بخش‌های پروپوزال سئوی شما است که اغلب فراموش می‌گردد! پروپوزال خود را توسط یک فراخوان تاثیرگذار که به مشتریان اجازه می‌دهد با مراحل بعدی شروع کار آشنا شوند، تمام کنید. این بخش باید شامل اطلاعات تماس شما و مراحل بعدی روند باشد.

  • قدم چهارم: فهرستی از خدمات سئو

در این قسمت می‌توانید در مورد چگونگی یاری رساندن خدمات سئو به شرکت‌های تجاری بپردازید. به آنها نشان دهید که از مشکلات آنها آگاهی دارید و برای برطرف کردنشان برنامه و استراتژی‌های منحصر به فردی دارید.

خدمات مشخصی که در پروپوزال شما وجود دارد می‌تواند موارد زیر باشد:

  • حسابرسی‌های اولیه: حسابرسی محتوا، بک لینک، کلمات کلیدی، سایت و غیره
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی: در خصوص فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ابزارهایی که در این فرایند استفاده می‌کنید اطلاع‌رسانی کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: فرایندی را که قصد دارید برای ردیابی رقبای مشتری و استراتژی‌های سئوی آنها استفاده کنید را شرح دهید.
  • تولید محتوا: به سرعت استراتژی تولید محتوای سایت مشتری را به منظور دستیابی سریع‌تر به ترافیک ارگانیک تغییر دهید.
  • ایجاد بک لینک: روشی را که برای ایجاد بک لینک‌ها دنبال می‌کنید، ابزاری که برای تجزیه و تحلیل بک لینک و غیره استفاده می‌کنید را توضیح دهید.
  • گزارش سئو: خیلی واضح توضیح دهید که تیم شما چند بار گزارش سئو را برای مشتری ارسال می‌کند و اینکه آیا این گزارش‌ها در جلسات بررسی می‌شوند یا خیر.

پروپوزال سئو سایت را می توان یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحلی به حساب آورد که ما در زمان سفارش سئو، باید حتما مد نظرمان قرار دهیم. پروپوزال سئو سایت در واقع اولین دیدار حرفه ای ما به عنوان تیم حرفه ای سئو با کارفرما و مشتری است که به صورت غیر حضوری انجام می شود.

  • قدم پنجم: جدول زمانی بسازید و تا سرعت پیشرفت کار را به مشتری اطلاع دهید.

  • قدم ششم: پیشنهادی طرح کنید که مشتری نتواند آن را رد کند.

  • قدم هفتم: ارسال قرارداد کاغذی که ضوابط و قوانین شرکت شما در آن به زبان ساده و روان درج شده باشد.

  • قدم هشتم: ارسال پروپوزال حرفه‌ای که قدم به قدم با هم نوشتیم.

پرپوزال سئو یک راه فروش یک آژانس سئو است تا مشتری آینده خود را در مورد پیشنهاد ، تخصص برای حل چالش های آنلاین / سئو مشتری متقاعد کند.

هدف از پرپوزال سئو 

پروپوزال کلا دو هدف دارد که عبارتند از:

  • خواننده را ترغیب کنید که خدمات سئو شما برای کسب و کار شان ارزشمند است.و شما را بجای رقیب های تان انتخاب کند.
  • برای متقاعد کردن خواننده که شرکت سئو  شما یکی از بهترین شرکت ها  برای مشتری شما است.

هر زمان که می خواهید مشتری جدید بگیرید یا مشتری فعلی دارید که مجموعه جدیدی از خدمات سئو را از شرکت شما می خواهد ، می توانید از پرپوزال سئو استفاده کنید.

و در آخر…

به طور کل پروپوزال سئو سایت، پیش نمایه ای از راهکارهای حرفه ای خواهند بود که در شرکت پوشش برای بهینه سازی وب سایت شما پیاده سازی خواهیم کرد، تا بتوانید به صورت طبیعی رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقاء داده و بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

پروپوزال سئو


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.