آموزش بهینه سازی سایت

آموزش سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

آموزش سئو،سئو (seo) از عبارت search engines optimization گرفته‌شده و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به افرادی که در حوزه سئو تخصص دارند و با مهارت‌های خود بازدید صفحات سایت را افزایش داده .و به فروش بیشتر کمک می‌کنند کارشناس یا متخصص سئو یا در اصطلاح «سئو کار» می‌گویند.

سئو یک فرآیند پیچیده است و به افرادی صبور، خلاق و متخصص نیاز دارد. موتورهای جستجو می‌کوشند با تغییر پیوسته الگوریتم‌های خود جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین محتواها را در اختیار کاربران قرار دهند.بدون آموزش سئو حرفه‌ای و آگاهی از الگوریتم های گوگل در فضای پررقابت کنونی نمی‌توان انتظار داشت سایت‌ها به بازدید مطلوب و فروش مناسب دست پیدا کنند. آموزش سئو یا بهینه سازی سایت به آموزش تکنیک های سئو داخلی on page seo و سئو خارجی off page seo می‌پردازد.

سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه اقداماتی را شامل می‌شود که موجب معرفی یک سایت به موتورهای جستجو شده و محتوای صفحات را برای موتورهای جستجو قابل درک می‌کند. از طرفی سئو با هدف افزایش تعامل با کاربران تلاش می‌کند تا محتوای تولید شده با کلمات جستجو شده توسط کاربران در حوزه مربوطه همخوانی کامل داشته‌باشد. به این ترتیب سئو به کاربران در یافتن سایت و تعامل با سایت کمک می‌کند.

اهداف آموزش سئو کدام است؟

آموزش سئو با هدف آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص به‌دست آوردن برترین رتبه‌های نتایج جستجو، افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی و نمایش هرچه بیشتر صفحات وب سایت در موتورهای جستجو ارائه می‌شود.

آموزش سئو برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان آموزش سئو مدیران وب‌سایت‌ها، برنامه‌نویسان، علاقه‌مندان کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسانی هستند که تمایل دارند کسب و کاری را در فضای وب راه‌اندازی کنند.

همان‌طور که مشخص است مخاطبان آموزش سئو یا بهینه سازی سایت بسیار گسترده و متنوع هستند. این امر سبب می‌شود سطح دانش و آگاهی این افراد بسیار متفاوت باشد.

برای شرکت در دوره آموزش سئو لازم است در دوره ای شرکت کنیم که متناسب با نیازها و توانمندی‌های ما باشد. درحال حاضر دوره‌های متعدد آنلاین و حضوری در این حوزه برگزار می‌شود که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند.

ملاک‌های انتخاب مدرس آموزش سئو کدام است؟

مدرس دوره در انتخاب دوره‌های آموزشی بسیار تاثیر گذار است. برخی از ویژگی های یک مدرس توانمند آموزش سئو عبارت است از:

  • در اختیار داشتن نمونه کارهای موفق در حوزه سئو
  • توانایی انتقال مفاهیم
  • سابقه برگزای دوره های آموزشی موفق
  • شخصیت فردی قوی
  • ارتباطات قوی و روابط عمومی مناسب
  • روش تدریس کارگاهی
  • دانش پژوهشی

در آموزش سئو چه مواردی بحث خواهد شد؟

در آموزش سئو مواردی مانند نحوه یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد، تحقیق کلمات کلیدی، نحوه تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی، به‌کارگیری کلمات کلیدی در عنوان و سرتیترها و محتوای صفحات، نحوه تنظیم محتوا بر اساس واژه‌های جستجو شده، روش‌های تولید لینک‌های داخلی در صفحات و نحوه تنظیم متن‌های لنگر شده در لینک‌ها، نحوه تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وب سایت‌های همکاران، ایمیل‌ها، تبلیغات کلیکی گوگل و… بحث خواهد شد.

هدف آموزش‌های ایجاد شده تبیین راهکارهای عملی برای سایت‌های ایرانی و کسب و کارهای ایرانی برای بازاریابی محصولات خود در اینترنت به واسطه رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.در اغلب موارد سعی در بکارگیری مثال‌های فارسی شده‌است. مثال‌هایی که در آنها به‌کارگیری شیوه‌های نوین سئو را در سایت‌های فارسی بیان خواهیم کرد . و برنامه‌ریزی برای به موفقیت رسیدن در هرکدام از روش‌های سئو را توضیح خواهیم داد.

آموزش‌های محتوامحور برای سئو ماندگار

با توجه به اهمیت بالای کیفیت محتوای تولید شده در سئو در تمام موارد نحوه تولید محتوای با کیفیت در راستای بحث مربوطه بیان خواهد شد. به عنوان نمونه، تحقیق کلمات کلیدی را با مثال‌هایی از سایت‌های فارسی و نحوه به‌کارگیری نتایج حاصل از تحقیقات کلمات کلیدی انجام شده برای تولید محتوای پر مخاطب ارائه می‌دهیم.

آموزش‌های کاربردی سئو به چه شکل است؟

با توجه به اینکه بسیاری از مقالات سئو بر اساس انجام تحقیقات تجربی نگاشته شده‌اند، در این سایت تلاش شده تا ضمن استفاده از تجارب مفید در زمینه سئو در کشورهای مختلف، این تجارب را در سایت‌های ایرانی به آزمون گذاشته و صحت آنها را بررسی کنیم. از طرف دیگر با ترجمه مقالات معتبر سایت‌هایی مانند وبلاگ گوگل به مواردی از سئو بپردازیم که صحت آنها صد در صد مورد تائید بوده و نیازی به تجربه و آزمون و خطا در آن‌ها نیست.

ترکیب هر دو روش در آموزش های سئو موجب می‌شود که کاربران بتوانند براحتی بین روش‌هایی که کاملا تائید شده هستند یا روش‌هایی که بصورت آزمون و خطا کشف شده‌اند یکی را انتخاب کنند یا اینکه ترکیبی از هر دو روش را برای موفقیت بپیمایند.

نقش مقاله‌های آموزشی در یادگیری سئو چقدر است؟

سئو یک تخصص دانش محور است که دائما در حال تغییر و به روز رسانی است، گوگل به صورت دوره‌ای تغییرات الگوریتم‌های خود را در مقالات مختلف منتشر می‌کند و بسیاری از کارشناسان سئو نتایج آخرین یافته‌‌های خود را در قالب مقاله‌های مختلف در فضای مجازی منتشر می‌کنند. مطالعه مقالات جدید به زبان اصلی یا ترجمه به میزان بسیار زیادی یادگیری مباحث جدید سئو و موفقیت کار شما را تضمین می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو متخصص و توانمند باید در طول هفته زمانی را برای پیگیری اخبار و مقالات جدید حوزه سئو اختصاص دهید. مطالعه محتواهای آموزشی درکنار بررسی سایت‌های مختلف می‌تواند در موفقیت شما موثر باشد.

آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو موضوع بسیار مفصلی است که ما سعی می‌کنیم به شما آموزش دهیم تا خودتان کار سئوی سایت را انجام دهید. منظور از موتورهای جستجو، جستجوگرهای مطرح مانند گوگل، بینگ و یاهو است.

چرا سایت شما به بهینه سازی (سئو سازی) نیاز دارد؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به سایت شما کمک می‌کند تا با قرارگیری در صفحات اول موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان کاملا رایگان و زیادی را از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، بینگ و … جذب کنید، آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید و به تجارت الکترونیکی خود رونق بخشید. رقابت در دنیای آنلاین تفاوتی با دنیای آفلاین ندارد و چه بسا سخت‌تر و شدیدتر است. به همین دلیل هر چه بتوانید رتبه بهتری بگیرید. و ورودی‌های سایتتان افزایش پیدا کند، این شانس را دارید که فروشتان را افزایش دهید.

چگونه سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنیم؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در مدت کم میسر نیست یا اگر میسر هم باشید دوامدار نیست. سئو سازی سایت برای موتورهای جستجو مدت زمانی را می‌طلبد که موتورهای جستجو از صحت و کیفیت سایت شما مطلع شوند و در صفحات اول موتورهای جستجو قرار دهند.

برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چه گام‌هایی باید برداشته شود؟

 انتخاب یک دامنه(گام 1):

بله، داشتن یک دامین مناسب و همخوانی آن با محتوای سایت نقش بسیار زیادی در سئو سایت شما دارد و همچنین کمک می‌کند تا موتورهای جستجو بهتر و سریعتر نوع موضوع سایت شما را از روی دامنه شما تشخیص دهند.گوگل دامنه را ترجمه می‌کند! جالب است بدانید گوگل و بعضی از موتورهای جستجوی پرقدرت دیگر قادر به یافتن و ترجمه کلمات جستجو شده در دامنه و نوشته‌ها هستند

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای(گام 2):

موتورهای جستجو سایت‌های پویا (dynamic) را بیشتر از سایت‌های ایستا (static) دوست دارند. سیستم مدیریت محتوای پیشرفته، استاندارد و قدرتمند بستر خوبی برای شما و سایت شما خواهد بود سیستم‌های مدیریت محتوا با افزونه‌های مختلفی که بخش سئو را هم دربر می‌گیرد کمکتان می‌کند با بهره‌گیری از افزونه‌های قدرتمند سئو، سایت خود را راحت‌تر و سریع‌تر بهینه‌سازی کنید. وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سیستم‌های مدیریت محتوایی هستند که افزونه‌های (plugins) زیادی برای بهبود سئو دارند.

 طراحی حرفه‌ای و رعایت استانداردها(گام 3):

موتورهای جستجو عاشق سایت‌هایی هستند که حرفه‌ای و استاندارد طراحی شده باشند؛ طراحی سایت با هر زبانی باشد تفاوت خاصی ندارد ولی مهم اینست که در طراحی سایت استانداردهای w3c رعایت شود. استفاده از html5 به جای html و css3 را به جای css توصیه می‌‌کنیم. سایت شما باید طوری طراحی شود که استفاده از آن هم برای کاربر هم برای موتورهای جستجو آسان و راحت باشد، زیاد از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد، سنگین نباشد، از تصاویر و فلش زیاد استفاده نشده باشد.

انتخاب یک میزبان قدرتمند و عالی(گام 4):

داشتن یک هاست عالی و پرسرعت روی سئو سایت شما تاثیر مثبت زیادی دارد. اگر می‌خواهید سایت خود را حرفه ای بهینه‌سازی کنید،   از سرویس میزبانی اشتراکی استفاده نکنید. روی سرورهای هاست اشتراکی سایت‌های مختلف زیادی قرار دارند. اگر تعداد سایت‌های اسپم این سایت از تعداد سایت‌های غیراسپم و سایت‌های خوب سرور اشتراکی زیادتر شوند، سایت‌های بد روی سایت‌های خوب تاثیر منفی می‌گذارند.
اگر بودجه خرید یک سرور اختصاصی یا یک سرور مجازی اختصاصی را ندارید، حد اقل یک ip جداگانه برای سایت خود خریداری کنید تا از سایت‌های دیگر سرور متمایز شوید. زیرا اگر ip یک سرور اسپم شناخته شود روی تمامی سایت‌های آن سرور تاثیر بد خواهد گذاشت. اگر امکان خرید سرور، vps و آی پی اختصاصی را ندارید، حداقل سایت‌های مجاور سرور را بررسی کنید که سایت اسپم روی آن قرار نداشته باشد. برای بررسی سایت های مجاور می‌توانید از ابزار reverse ip lookup استفاده کنید .و آدرس یا آی پی سایت را وارد کنید تا لیست سایت‌های مجاور در کمتر از چند ثانیه نمایش داده شود.

تولید محتوای سودمند و مفید(گام 5):

دیگر چیزی کپی نکنید! موتورهای جستجو به شدت از سایت‌های کپی‌بردار متنفر هستند، سعی کنید از اول محتوای مفید و جدید تولید کنید و با copy خداحافظی کنید. قبل از تولید محتوا باید دقت داشته باشید تنها محتوایی را بنویسید که با موضوع سایت شما ارتباط داشته باشد. مثلا اگر در سایت فروش لوله پلاستیکی، آموزش نصب لینوکس را قرار دهید نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. نکته مهم دیگر اینکه سعی کنید بسیار کوتاه و خیلی بلند ننویسید! موتورهای جستجو مقاله‌هایی که خیلی کوتاه یا بسیار طولانی هستند نمیپ‌سندند. (پست‌هایی که منتشر می‌کنید حداقل می‌بایست کمتر از ۳۰۰ حرف نباشد). بهتر است از به‌روزرسانی‌های طولانی پرهیز کرده و سایت خود را به صورت منظم همیشه به‌روز نگه دارید.

عنوان‌ها و توضیحات مناسب، کلیدی و مرتبط(گام 6):

مهمترین چیز در سئو عنوان صفحه یا همان title است! عنوان‌ها مشخص می‌کنند صفحه شما در مورد چیست؟ عنوان‌ها در موتورهای جستجو نمایش داده و ذخیره می‌شوند. بنابراین در انتخاب عنوان‌های مناسب، کاربردی و کلیدی دقت کنید تا عنوان‌ها خیلی طولانی نباشند. استفاده از عنوان‌هایی چون سئو | بهینه سازی سایت برای گوگل | بهینه سازی موتورهای جستجو | سئو سازی سایت این حالت به اصطلاح stuff گفته می‌شود و اصلا چنین روشی را پیشنهاد نمی‌کنیم. عنوان‌ها باید مناسب، مرتبط، و طولانی نباشند. (حداکثر نمایش عنوان در گوگل ۷۰ کاراکتر است).

 ساخت فایل(گام 7):

صلاح نیست موتورهای جستجو به هر قسمت سایت شما دسترسی داشته باشند و هر قسمتی که از سایت شما را که می‌بینند ایندکس کنند. با قرار دادن فایل robots.txt در root هاست خود و درج دستورات مفید مبنی بر قسمت‌هایی که موتورهای جستجو اجازه دسترسی و ایندکس آن‌را دارند، اجازه ندهید تا موتورهای جستجو قسمت‌های غیرضروری را ایندکس کنند. ایندکس شدن بعضی از قسمت‌های سایت باعث صدمه‌زدن به آن خواهد شد

معرفی برای موتورهای جستجو(گام 8):

بعد از اینکه گام های اول تا ششم را برداشتید سایت خود را برای موتورهای جستجوی مطرح مثل: گوگل، بینگ معرفی و ثبت کنید

 ثبت سایت در webmaster tools موتورهای جستجو(گام 9):

با ثبت سایت خود در بخش webmaster tools موتورهای جستجو که برای مدیران سایت ساخته شده است شما می‌توانید اطلاعات دقیقی را درباره سایت خود مشاهده کنید، تنظیمات زیادی را انجام دهید و با پیشنهادات آنجا، مشکلات سایت خود را برطرف و به سوی بهینه‌سازی سالم حرکت کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی(گام10):

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر به بهینه‌سازی سایت شما کمک می‌کند، صفحه‌ای در فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر برای سایت خود بسازید، لینک سایت را در آن قرار دهید و افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی به سوی صفحات خود بکشانید تا با صفحات در ارتباط باشند.

لینک سازی (link building) و افزایش لینک‌های ورودی(گام11):

لینک بیلندیگ صحیح و افزایش لینک‌های ورودی سالم به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. از شبکه‌های اجتماعی برای لینک بیلدینگ سالم می‌توانید استفاده کنید و اگر قصد افزایش لینک‌های ورودی سالم را داشتید هیچ‌گاه تبادل لینک نکنید و هیچ‌گاه لینک خریداری نکنید! زیرا به سایت شما ضربه زیاد و در بسی موارد ضربات جبران ناپذیری را وارد می‌کنند. شما با افزایش محتوای مفید، جدید و متفاوت کاربران زیادی را جذب می‌کنید، آنان از مطالب شما خوششان می‌آید و لینک‌های شما را در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و این کاملا طبیعی و سودمند است. نوشتن پست میهمان هم برای لینک سازی موثر خواهد بود.

 معرفی سایت در دایرکتوری‌های لینک قدرتمند و سالم(گام 12):

کمکتان می کند تا کاربران بیشتر را به سایت خود جذب کنید، افزایش پیج رنک و رنکینگ داشته باشید.

توجه! هیچ‌گاه از دایرکتوری‌های تبادل لینک رایگان که حاوی هزاران لینک هستند استفاده نکنید، که به سایت شما آسیب زیادی می‌رسانند

وجود لینک شما در دایرکتوری‌های قدرتمند و سالم مانند dmoz و yahoo directory

استفاده از آمارگیرهای قدرتمند نظیر google analytics(گام  13):

استفاده از آمارگیرها به شما کمک می‌کند تا روند افزایش بازدید و ورودی سایت خود را از موتورهای جستجو مشاهده کرده، نقاط قوت و ضعف را پیدا کنید و در پی حل مشکلات آن شوید. یکی از بهترین ابزاراهای تحلیلی رایگان گوگل آنالیتیکس است.

 برای کاربران کار کنید نه موتورهای جستجو(گام14):

امروز موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده‌اند، اگر شما برای کاربران کار کنید و هدف شما فقط رضایت آنها باشند جستجوگرها هم شما را دوست دارند و در صفحات اول آنها قرار می‌گیرید. ولی اگر هدف شما فقط و فقط موتورهای جستجو باشد نه کاربر؛ موتورهای جستجو هم شما را دوست ندارند و در صفحات اول لیست نمی‌کنند. شاید فکر کنید که موتورهای جستجو از کجا می‌فهمند؟ هزاران تفاوت بین سایت‌هایی که برای کاربر کار می‌کنند با آنهایی که برای موتورهای جستجو کار می‌کنند وجود دارد.

  صبر، صبر و صبر(گام15):

همانطور که در اول گفته شد باید صبور باشید، عجله نکنید، به موتورهای جستجو مهلت دهید تا سایت شما را بررسی کنند، از صحت و کیفیت آن باخبر شوند و در صورت عبور از آزمون های سنجش کیفیت سایت، سایت شما در صفحات اول کلمات جستجو شده لیست کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئو و بهینه سازی سایت

درباره ما بیشتر بدانید

خدمات ما

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

 

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.