تاثیر لینک سازی بر سئو

لینک سازی چیست؟

به تمام کار هایی جهت گرفتن بک لینک برای سایتمون انجام میدیم لینک سازی گفته میشه. دوستان میدونیم که داشتن بک لینک و یا همون لینک سازی یکی از اصلی ترین راه های افزایش رتبه یا همون سئو سایت هستش و به جرئت میتونم بگم برای اینکه سایتی رو توی یه رقابت سنگین و شلوغ بخواید سئو کنید، حتماِ حتما نیاز به بک لینک دارید و تولید محتوای خالی توی خیلی رقابت ها واقعا نمیتونه همه کار رو برای شما بکنه.

حالا این وسط چنتا موضوع وجود داره! 1. لینک سازی از دید گوگل تخلفه! 2. هر نوع لینکی باعث پیشرفت رتبه سایت نمیشه! 3. کیفیت بک لینک ها میتونه از زمین تا آسون توی بازخوردش موثر باشه و چندین نکته دیگه …

که باعث شده کار تولید بک لینک بصورت حرفه، به عنوان یه شغل محسوب بشه که بعضی افراد تنها با بلد بودن حرفه ای این مهارت، تونستند به درآمد های خوبی دست پیدا کنند. اگر شما هم به این کار علاقه مند هستید، به این مقاله اکتفا نکنید و تا جایی که میتونید مطالعه کنید و تجربه بدست بیارید.

آمار جالب از لینک سازی در سئو

لینک سازی مدتهاست که به عنوان پایه اصلی تاکتیک های سئو در نظر گرفته می شود. با این حال ، مسئله این است که قوانین ساخت لینک در طی سالها هر روزه با بروزرسانی الگوریتم های گوگل در حال تغییر است.

اگرچه هدف اصلی بک لینک ها این است که به وب سایت شما اعتبار بیشتری دهد ، اما اکنون نوع و کیفیت لینک ها به مراتب مهمتر از تعداد آنهاست. لینک های اسپم و بی کیفیت مورد تایید گوگل نیستند این یک چرخش کامل از جانب گوگل در دو سه سال اخیر است.

65٪ بازاریابان معتقدند لینک سازی سخت ترین استراتژی سئو سایت است

ما فقط در اینجا در مورد بازاریاب ها صحبت نمی کنیم ، بلکه منظور ما افراد متخصص سئو و لینک سازی هستند.

تفاوت بین قرار گرفتن در پنج موقعیت برتر در گوگل و قرار گرفتن در صفحه دوم ناچیز است و با یک استراتژی درست ایجاد لینک می تواند تفاوت بزرگی را رقم زد.

تاثیر بک لینک در نتایج جستجوی گوگل در سال 2011 و سپس دوباره در سال 2017 به اوج خود رسید.

آمار سئو نشان داده است که سال 2017 شاهد تغییر چشمگیر در نحوه عکس العمل گوگل بک لینک بوده. از این سال به بعد ، تأکید بر کیفیت بیش از کمیت است که پیش بینی می شود مدتی هیچ تغییری اساسی در این قسمت از الگوریتم های گوگل وجود نداشته باشد.

تنها 35٪ از وبسایتها ماهانه 3 ملیون تومان یا کمتر در ساخت لینک خود هزینه می کنند.

این آمار نشان می دهد که اکثر وب سایت ها ( حدود 65 درصد ) بیش از 3 ملیون تومان در ماه را برای ثبت و خرید بک لینک می پردازند.

 

چرا لینک ها مهم هستند؟

اهمیت لینک و لینک سازی با توجه به توضیح قبلی، خیلی سخت نیست. همانطور که گفتیم لینک همانند یک رای است ( چه از نوفالو استفاده شود یا نشود، زیرا به هر حال به گوگل بیان شده است که صفحه A محتویات صفحه B را پسند کرده است و به آن لینک داده است که کاربران او هم از این مطالب استفاده کنند.) هر چه میزان لینک ورودی شما بالاتر باشد، یعنی افزایش ترافیک و در نتیجه بهبود سئو سایت شما. پس در هر صورت باید تلاش کنید که لینک ورودی به سایت خود را با استفاده از روش های مختلف افزایش دهید.

یک نکته خیلی مهم این است که تمامی لینک ها از نظر ارزش با هم برابر نیستند و بسته به اینکه شما از چه صفحه لینک ورودی گرفته اید، متفاوت است.

چرا لینک ها از نظر ارزش با هم برابر نمی باشند؟

اجازه دهید که با یک مثال جواب این سوال را پاسخ دهیم. در انتخابات، هر کسی که حق رای دارد می تواند شرکت کند و نماینده دلخواه خود را انتخاب کند. در اینجا هیچ تمایزی بین آرا وجود ندارد یعنی رای یک فرد 45 ساله با رای یک نوجوان رای اولی کاملا با هم برابر می باشند و ارزش رای فرد بزرگتر بیشتر از کوچکتر نیست. اما در لینک سازی این مساله کاملا برعکس است. هر لینکی که از هر سایتی دریافت می شود، دارای ارزش یکسان نیست.

فرض کنید که سایت A که به سایت B لینک می دهد، یک سایت اسپم باشد که از طرف گوگل قبلا جریمه شده باشد. این جریمه نیز بر B اثر منفی می گذارد. برای همین گوگل اول سایت A یا لینک دهنده را بررسی می کند تا مطمئن شود اسپم نیستند، اگر اسپم باشند، B را هم جریمه می کند و برعکس هم وجود دارد اگر B اسپم باشد، چون سایت A، آن را تایید کرده است جریمه خواهد شد.

هدف اصلی گوگل با این کار، این است که جلوی سئو کلاه سیاه که بعضی از مالکین انجام می دهند را بگیرد. بعضی از صاحبان با خرید بک لینک از تعدادی سایت قصد افزایش تعداد بازدید خود را دارند که گوگل سریعا تشخیص و سایت آن را جریمه می کند. برای همین، همه لینک ها در لینک سازی ارزش یکسانی ندارند.

لینک سازی اسپم چیست؟

بیشتر شرکت ها برای سئو خود سعی می کنند که از لینک های اسپم استفاده کنند. البته شاید آن ها ندانند که این لینک ها اسپم باشند و چون هدفشان افزایش ورودی لینک است، دست به انجام هر کاری در لینک سازی بزنند.

لینک سازی اسپم یعنی دریافت لینک با کیفیت کم از دیگر سایت ها که ممکن است آن ها قبلا توسط گوگل جریمه شده باشند. پس خیلی مهم است که به مساله دقت کنید و از هرسایتی اقدام به گرفتن بک لینک نکنید.

لینک های اسپم به صورت کلی شامل خرید بک لینک، دریافت لینک از سایت های غیرمجاز و غیره است که منجربه جریمه گوگل سایت شما می شود.

چگونه لینک سازی مناسب انجام بدهیم؟

لینک سازی مناسب، یعنی اینکه شما لینک سایت خود را در صفحه ای قرار دهید که دارای مخاطبان مشترکی هستید یا حداقل در آن صفحه کاربرانی وجود دارند که محتویات سایت شما بپسندند. فرض کنید سایت شما در زمینه فروش آنلاین لباس مردانه فعالیت می کند، پس باید لینک سایت خود را در مکان هایی قرار بدهید که مطمئن باشید بیشتری کاربران سایت آن ها آقایان می باشند. قرار دادن در سایت های فروشگاه اجناس بانوان هیچ مزیتی جز اتلاف وقت شما را نخواهد داشت. پس قدم اول در لینک سازی تعیین هدف است.

سایت های زیادی وجود دارد که شما می توانید در آن ها لینک سایت خود را قرار بدهید. البته اشتباه نکنید، قرار دادن لینک به معنای تبادل نیست بلکه از راه اصولی آن باید پیش بروید مانند پست مهمان یا قرار دادن لینک در شبکه های اجتماعی. متاسفانه بعضی از کاربران این دو مفهوم را با هم به اشتباه می گیرند.

سخن آخر…
لینک سازی عاملی است که امروزه گوگل به آن خیلی اهمیت می دهد و اگر به درستی و اصولی انجام شود نه تنها باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می گردد بلکه برندینگ سایت شما را نیز بهتر خواهد کرد. مراقب لینک و مکان اسپم باشید. هر جایی مناسب لینک گذاری نیست. هدف خود را اول تعیین کنید و بعد سایت هایی را که مناسب لینک شما هستند مشخص کنید.

البته امروزه بهترین روش لینک سازی از نظر گوگل، تولید محتوای ارگانیگ است. هر چه محتوای شما ارگانیک تر باشد و بتواند نیازهای کاربران را رفع نماید، آن ها مطالب را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته و از این رو ترافیک بیشتری می توانید دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئو و بهینه سازی سایت

درباره ما بیشتر بدانید

خدمات ما

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

 

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.