شاید با شنیدن عبارت برندینگ بلافاصله این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که منظور از واژه برندینگ در عبارت برندینگ در سئو چیست؟ البته لازم به ذکر است که تعاریف مختلفی برای این مفهوم موجود است. که هر کدام از آن ها بیان کننده معنایی تازه ای برای این اصطلاح هستند. اما واقعا منظور از برندینگ چیست؟
تا چند سال گذشته برندینگ اسم، شعار، نماد و یا طراحی ای با هدف معرفی خدمات و محصولات یک شرکت به مشتریان بود. به کارگیری کلمه برند زمینه تمایز محصولات و خدمات شرکت مذکور از سایر شرکت های رقیب را فراهم می ساخت. اما امروزه این مفهوم در مقایسه با گذشته پیچیده تر شده. و در نتیجه در زمینه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی به دست آورده است.
به طور کامل تر می توان گفت که برند سازی شامل تصویری ذهنی از خدمات و کالاهای ارائه شده توسط یک شرکت در مشتریان آن شرکت کارخانه و یا کسب و کار است . از جمله مهم ترین آن ها می توان به لوگو، شعار، رنگ و… اشاره نمود.

تعریف برند و برندینگ

انجمن بازاريابي آمريكا برند را نام ، عبارت ، نماد يا هر ويژگی ديگری می داند كه مـی توانـد محصولات يا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت ، وب سایت یا فرد را از رقبا متمایز نماید. برندینگ ، یکی از ابزارهای ارتباطی مهم در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می گردد و به دو دلیل برای مشتریان ارزشمند است. اول اینکه ریسک مشتری را کاهش می دهد و دوم در هزینه های تصمیم گیری صرفه جویی می نماید.

برند یکی از نشانه های موثر در بازار تجارت می باشد که شرکت یا وب سایت بدلیل عدم تقارن اطلاعات در محیط تجاری آن را به کار می برد. عدم تقارن اطلاعات در میان مشتریان خدمات نیز ممکن است وجود داشته باشد. و مشتری را در معرض ضرر و زیان قرار می دهد. از اینرو شرکت برای جلوگیری از عدم اطمینان مشتری، خواسته های او را برآورده نموده. و به تعهداتی که به مشتری در رابطه با خدماتش داده بود عمل می نماید.

اگر مشتریان از یک برند مایوس و ناامید شوند، تمام سرمایه گذاری های شرکت و سودهای آینده آن در معرض خطر قرار می گیرند. پس برند همانند یک اهرم عمل کرده و شرکت را تشویق می نماید تا به طور مناسب به تعهداتش عمل نماید. اما هدف ما این است که نشان دهیم چگونه با سئو می توان برند را ارتقا داد و برند سایت را در ذهن مخاطبان جا انداخت..

برندسازی چگونه انجام می‌شود؟

نظرات مختلفی در مورد برندسازی وجود دارد و مراحل متعددی برای آن ذکر می‌شود. یکی از مشهورترین طبقه‌بندی‌ها را جیم سیگنورلی ارائه داده است و در آن پنج مرحله برای برندسازی در نظر گرفته می‌شود:

  • آگاهی بخشی: کاری کنید که مردم از وجودتان مطلع شوند.
  • درک کردن: کاری کنید که مردم هویت برند شما را درک کنند.
  • اعتماد سازی: کاری کنید که مردم به شما اعتماد کنند.
  • وابسته کردن: کاری کنید که مردم به سازمان، خدمات و محصولات شما وابسته شوند.
  • ارتباط مداوم با مشتری: ارتباط‌تان را با مشتریان حفظ کنید.

ارتباط برندسازی و سئو چیست؟

رسیدیم به بخش هیجان‌انگیز ماجرا! حالا باید ارتباط سئو و برندینگ را تحلیل کنیم. باید بگویم که این دو ارتباط زیبایی دارند و به ویژه در مورد کسب‌وکارهای آنلاین، هیچ وقت نمی‌توان از هم جدایشان کرد.

تاثیر سئو بر برندسازی

بهینه سازی سایت در موتور جستجو استراتژی هایی را تعیین می کند که تقریباً همه جنبه های طراحی وب و توسعه محتوا را در بر می گیرد. هنگامی که این کار به طور مؤثر انجام شود ، یک تجربه کاربری مناسب را برای مشتری ایجاد می نماید . اعتماد آنها را به برند شرکت بیشتر می کند.

هدف اصلی سئو نشان دادن و بالا بردن ارزش برند شما در موتورهای جستجو است. هنگامی که مشتریان ارزش برند را درک کنند، صفحات وب سایت شما در رتبه های بهتری در موتورهای جستجو قرار می گیرد. تاثیر سئو از توانایی آن در کمک به مشتریان برای یافتن وبسایت به راحتی مشخص می شود.

سئو با تاثیر در برندینگ باعث میگردد که خریدارو فروشنده به یکدیگر تعهد پیدا کنند. لذا سئو می تواند به عنوان ابزار بازاریابی به کار رود که مشتریان کنونی را حفظ می کند و همینطور به عنوان ابزاری باشد که مشتریان جدیدی را به ارمغان آورد. اهمیت سئو در برندینگ و بازاریابی از طریق این مفهوم مشخص شده که هزینه جذب مشتری جدید بسیار بالاتر از حفظ همان مشتریان است. برند به عنوان علامت و نشان هایی از وضعیت محصول بکار می رود. مهمترین ویژگی و مشخصه یک برند بعنوان نشانه ای از موقعیت محصول، قابلیت اعتماد و اعتبار آن است.

seo-brandingبرند سازی در سئو، فوت کوزه گری!

برند سازی در سئو یکی از اساسی ترین فوت های کوزه گری محسوب می شود که عمدتا در سئو خارجی بسیار حائز اهمیت می باشد. لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین مراحل سئو خارجی است. این در حالی است که برندینگ که شامل لینک بیلدینگ با سایر روش های مورد استفاده در سئو خارجی، اجزایی جدا نشدنی هستند. همان گونه که پیش تر اشاره کردیم. لینک بیلدینگ که آن را تحت عنوان ساخت بک لینک نیز می شناسند، سال ها یکی از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورهای برندینگ در سئو محسوب می شد.

به گونه ای که یکی از فاکتور تاثیرگذار در رتبه بندی گوگل محسوب می شد. اما پس از این که سال ها از این ماجرا گذشت و الگوریتم پنگوئن آپدیت شد، برندینگ در سئو در زمینه لینک سازی اهمیت بسیار بیشتری یافت. افرادی که قصد استفاده از این لینک ها را دارند، باید توجه داشته باشند که تمامی بک لینک ها ارزش و اعتبار ندارند.
بهینه سازی سایت که از آن تحت عنوان سئو سایت نیز یاد می شود، یکی از موارد تاثیر گذار در برندینگ می باشد. تولید محتوا و بازاریابی محتوا، ریپورتاژ آگهی، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، تبلیغات کلیکی و ثابت و عواملی از این قبیل که در سایت های پر بازدید مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر برند سازی در سئو نتایج بسیار چشمگیر و موثری در جلب نظر و توجه مشتریان و بازدید کنندگان خواهد داشت.
شما زمانی که سایت شما از نظر گوگل در یک صنعت یا موضوع به عنوان یک برند شناخته شود؛ آنگاه در بیشتر عبارت های کلیدی، گوگل رتبه وب سایت شما را ارتقا خواهد داد و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. زیرا رویه و سیاست گوگل اعتماد به برندهاست.

تولید محتوا، عاملی موثر بر برندینگ در سئو

برندینگ در سئو زمینه معروف شدن سایت در گوگل را فراهم نموده و بدین ترتیب زمانی که افراد به جستجو در گوگل بپردازند، با نام سایت و برند شما مواجه خواهند شد و بدین ترتیب از برند شما دیدن خواهند کرد. این عمل موجب افزایش ورودی های سایت و در نتیجه نمره CRT سایت خواهد شد. بی شک این نوع برندینگ در سئو تاثیر بسیار زیادی بر اعتبار سایت مورد نظر در گوگل خواهد داشت.
بدون شک تولید محتوا موثر و مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی بر برند سازی در سئو داشته باشد. زیرا زمینه ای را فراهم می سازد که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت مذکور سپری نموده. و بیشتر با برند مورد نظر آشنا شوند.

آن چه که باید در مورد برند سازی در سئو بدانید!

سئو و برندینگ دو حوزه کاملا متنوع هستند که می توانند تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر یکدیگر داشته باشند. امروزه برند به یکی از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در سئو سایت تبدیل شده است. این در حالی است که سئوی قوی یکی از روش های برند سازی می باشد. برند سازی را در شغل های گوناگونی مورد استفاده قرار می دهند. زیرا این روش موجب افزایش فروش و رشد و پیشرفت محصول مذکور خواهد شد.
جالب است بدانید که برندینگ و سئو رابطه ای دو طرفه دارند. بدین معنی که پیشرفت هر کدام پیشرفت مورد دیگر را به دنبال خواهد داشت. اهمیت این موضوع به حدی است که متخصصان برندینگ بر این باورند که بهبود سئو یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه های تقویت برند می باشد.

میان برندینگ و نرخ کلیک نیز رابطه مستقیمی وجود دارد. بدین ترتیب که هر چه نرخ کلیک کاربران بیشتر شود، آنان با برند مورد نظر بیشتر آشنا شده و بدین ترتیب برندینگ اتفاق می افتد.
بی شک برند سازی در سئو اگر به درستی انجام شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کسب و کار مورد نظر داشته باشد. بنابراین لازم است که برندینگ را از همان ابتدا بسیار جدی گرفته و و برندینگ در سئو را به عنوان یکی از مهم ترین راه های برندسازی مورد استفاده قرار داد.

branding

گوگل چطور برندها را تشخیص می‌دهد؟

برندها در فضای وب سیگنال‌هایی می‌فرستند و موتورهای جست‌وجو آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. یکی از این سیگنال‌ها تکرار نام یک برند است. منظورم نام برند بدون لینک است و این گزاره، تبلیغ و رپورتاژ را حذف می‌کند. هر چه نام برند شما بیشتر در فضای دیجیتال مطرح شود، بیشتر معتبر می‌شوید.

دیجی کالا را در نظر بگیرید. چقدر آدم‌ها درباره آن حرف می‌زنند؟ چقدر از جشنواره‌ها و پیشنهادهای شگفت‌انگیزش صحبت می‌کنند و تجربه‌های خریدشان را مطرح می‌کنند؟ همین الان من در یک مقاله تخصصی درباره ارتباط سئو و برندسازی چندبار اسم دیجی کالا را بردم!؟ این سیگنال به گوگل نشان می‌دهد برند دیجی کالا برای مردم مهم است. این یک تاثیر برندسازی بر سئو است
سیگنال دیگری که باعث شناسایی برندها می‌شود و ارتباط سئو و برندینگ را روشن‌تر می‌کند، تعداد دفعاتی است که کاربران نام آن‌ها جست‌وجو می‌کنند. این سیگنال به دو صورت در نظر گرفته می‌شود: هم جست‌وجوی نام برند به تنهایی و هم جست‌وجوی نام برند به اضافه کلمه کلیدی.

آخرین سیگنال مهم در مورد ارتباط سئو و برندینگ ، میزان ترافیک مستقیم یا Direct سایت است. ترافیک مستقیم یعنی تعداد کاربرانی که آدرس سایت شما را در مرورگرشان وارد کرده‌اند و به سایت‌تان آمده‌اند. این یعنی سایت به اندازه‌ای برای‌شان مهم است که آدرس آن را حفظ هستند یا ذخیره کرده‌اند.

گوگل مجموع این عوامل را در نظر می‌گیرد و به این نتیجه می‌رسد که مثلا دیجی کالا یک برند است.

وقتی برند تثبیت شود کار سئو راحت‌تر خواهد بود. بیشتر مردم حتی اگر سایتی را در رتبه‌های بالاتر ببینند، ترجیح می‌دهند به برندی که می‌شناسند مراجعه کنند. گوگل این مسئله را تشخیص می‌دهد و رتبه سایت شما را بالاتر می‌برد. پس افزایش نرخ کلیک یا CTR هم یک تاثیر برندسازی بر سئو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئو و بهینه سازی سایت

درباره ما بیشتر بدانید

خدمات ما

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

 

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.