سئو موضوعی نیست که هر کسی به آن علاقه داشته باشد. ولی اگر می‌خواهید محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بندی بالایی بگیرد، سئو یک “باید” مطلق است. برای انجام فرآیند بهینه سازی محتوا به روشی ساده، این مطلب ارائه شده است. تکنیک های سئو بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند. در این مطلب به ۵ مورد از تکنیک های سئو ضروری که باید انجام داد، اشاره می‌شود.

۱- از برچسب‌های هدر یا سر تیتر برای نشان دادن اینکه محتوای شما چیست و در مورد چه موضوعی است، استفاده کنید.

تکنیک های سئو ممکن است پیچیده به نظر برسند ولی در حقیقت اینطور نیست. در تکنیک های سئو، برچسب‌های سر تیتر همان عناوین هستند که برای نشان دادن به گوگل و یا خوانندگان و کاربران سایت، نشان دهند که محتوای سایت درباره‌ی چیست؟! در قسمت HTML سایت شما، برچسب‌های هدر چیزی شبیه به <h1>This is my title</h1> خواهند بود.

اگر می‌خواهید محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بندی بالا بگیرد، از برچسب‌های هدر بی همتا استفاده کنید. مروری کلی به چگونگی استفاده از برچسب‌های عناوین برای رتبه بندی بالاتر به شرح زیر است:

H1: هر صفحه فقط و فقط باید یک برچسب H1 داشته باشد. این برچسب معمولا عنوان مطلب صفحه یا پست شما است. همچنین این برچسب برای رتبه بندی و تجربه کاربری بسیار مهم و حیاتی است.

H2: این برچسب‌ها زیر عنوان محسوب شده که برای خرد کردن محتوا به قطعه‌های کوچکتر و قابل مدیریت استفاده می‌شوند. آن‌ها به کاربران شما اجازه می‌دهند مراحل مختلف محتوای شما را درک کنند. همچنین باعث می‌شوند تا موتورهای جستجو درک کنند که اصلی‌ترین عناوین صفحه‌ی شما، چه هستند.

H3 و H4 و غیره: این برچسب‌ها زیر مجموعه‌ی زیر مجموعه‌ها هستند! به طور کلی در قسمت‌های H1 و H2 شما باید بیشترین تمرکز خود را بگذارید. اگرچه مقاله‌ها و مطالب طولانی ممکن است از استفاده از این زیر مجموعه‌های عناوین سود برده و متن به قسمت‌های کوچکتر و قابل فهم‌تری تبدیل شود. ولی فراموش نشود که H1 و H2 از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

۲- در استفاده از تکنیک های سئو ، تمرکز خود را بر روی محتواهای طولانی بگذارید:

قبلا به گونه‌ای بود شما باید مطالب خود را کوتاه (چیزی در حدود ۴۰۰ کلمه) می‌نوشتید، یک کلمه کلیدی خاص به کار می‌بردید و آن را در موتورهای جستجو رتبه بندی می‌کردید. گوگل در حال حاضر به وضوح ترجیح خود بر محتواهای طولانی‌تر که وظیفه‌ی کاملی در ارائه‌ و پوشش محتوا دارند را نشان می‌دهد. بر اساس تحقیقات اخیر که توسط Searchmetrics انجام شده است، میانگین شمار کلمات در بالاترین رتبه بندی صفحات، ۱۲۸۵ کلمه در یک محتوا است.

اگر می‌خواهید محتوایتان در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه‌ی بالا بگیرد، از تکنیک های سئو در پوشش کامل عنوان توسط محتوا اطمینان حاصل کنید.لازم نیست که برای رسیدن به تعداد کلمه‌ی دقیقی تمرکز کنید. فقط لازم است که اطمینان حاصل کنید که به طور کافی به عمق مطلب نفوذ کرده و بینش منحصر به فردی را به کاربران با محتوای خود ارائه می‌دهید.

۳- اطمینان حاصل کنید که از کلمات مرتبط و متنوعی در محتوای خود استفاده می‌کنید.

در طول چند سال گذشته شاهد یک تغییر بزرگ در استفاده از کلمات کلیدی بوده‌ایم. در حالی که کلمات کلیدی در برچسب عنوان، تیترها و محتوا هنوز هم مهم هستند، گوگل می‌خواهد که شاهد استفاده‌ی زیاد شما از طیف وسیعی از کلمات مرتبط متنوع در محتوا باشد. Searchmetrics کشف کرده است که “شرایط اثبات” و “شرایط مرتبط” برای دستیابی به رتبه بندی بالا رو به افزایش است. این‌ کلمات هستند که به طور طبیعی وارد صحنه می‌شوند اگر و تنها اگر شما کار پوشش دادن عنوان را به خوبی انجام دهید. برای مثال، محتوایی برای طراحی سایت می‌نویسید، به طور عمومی و طبیعی کلماتی نظیر اینترنت، وب سایت و طراحی نیز به صورت خودکار وارد محتوا خواهند شد.

اگر تمرکز خود را بر روی ایجاد تجربه‌ی کاربری بی نظیر و پوشش دادن موضوع با ریز جزئیات گذاشته‌اید، به طور طبیعی یک سری کلمات وارد متن شما خواهند شد. اگر به کلمات مرتبط بیشتری برای محتوای خود احتیاج دارید، ابزار Ubersuggest را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از تکنیک های سئو در استفاده از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرده و غافل نشوید.

۴- سایت خود را با موبایل سازگار کنید.

احتمالا در مورد حرکت جدید گوگل در رتبه بندی بر اساس سازگار بودن وب سایت با موبایل شنیده‌اید. Mobilegeddon در این زمینه نقش پر رنگی دارد. برای درک بهتر، وب سایت هایی که با موبایل سازگاری ندارند، رتبه بندی بسیار بسیار سختی در جستجوی موبایلی خواهند داشت.

مطمئن نیستید که سایت شما با موبایل سازگار است؟ از تست سازگاری با موبایل گوگل (Google’s Mobile-Friendly Test) استفاده کنید. اگر مشخص شود که وب سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه سازی نشده است، سعی در تغییر وب سایت خود به یک وب سایت سازگار با موبایل را در اولویت قرار دهید. اگر با WordPress کار می‌کنید، حتی می‌توانید از یک پلاگین رایگان چون Jetpack برای تبدیل فوری تم وب سایت و سازگار کردن آن با موبایل، استفاده کنید.

۵- از لیست‌ها و عناصر تعاملی برای ساخت محتوای خود استفاده کنید.

مدت بسیار زیادیست که می‌دانیم که ساده کردن صفحات برای استفاده برای توسعه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار حائز اهمیت است. اگرچه در سال‌های اخیر، میبینیم که عناصری مانند دکمه‌ها، منوها و لیست‌ها (هم بولت دار و هم اعداد) می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت داشته باشند. در واقع Searchmetrics حتی همبستگی بین اعداد بولت ها در یک لیست را پیدا کرده که موجب رتبه بندی بالاتری می‌شود. بنابراین هر زمانی که شک کردید، آیتم‌های بیشتری به لیست خود اضافه کنید!

محتوای خود را به نحوی بسازید که به سادگی قابل خواندن باشد. این موضوع را در ذهن داشته باشید که بسیاری از بازدیدکنندگان و کاربران سایت شما سایت شما را بر روی موبایلشان خواهند دید. پس از عکس و تصاویر، لینک، دکمه و لیست‌هایی استفاده کنید که محتوای شما را برای دسترسی آنان ساده‌تر می‌کند.

این تکنیک های سئو از رازهای مهم موفقیت بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو هستند. بالاتر از همه، بر رو نوشتن محتوای عمیق که عنوان را پوشش می‌دهد و تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربر سایت دارد، تمرکز کنید. محتوای خود را به گونه‌ای بسازید که برای کاربران مفهومی روشن و واضح داشته باشد. این‌ها کلید اصلی گرفتن رتبه‌ی بالا در موتورهای جستجو هستند. تکنیک های سئو معجزه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئو و بهینه سازی سایت

درباره ما بیشتر بدانید

خدمات ما

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

 

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.