مزایای داشتن سایت برای کسب و کار شما

مزایای داشتن یک وب سایت در دنیای امروز چیست ؟

قبل از هر چیز، ما باید مزایای داشتن یک وب سایت را به دقت بسنجیم، درباره هزینه های آن آگاهی پیدا کنیم و هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم. با بررسی تمام این موارد، تصمیم‌گیری در مورد ساختن وب سایت راحت‌تر خواهد شد و ما مسیر خود را بهتر می‌شناسیم.

در ادامه با دلایلی که باعث داشتن یک وب سایت میشود میپردازیم
1*به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید:طراحی یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمند است. چرا که فرصت برای مطرح شدن را برایتان به وجود خواهد آورد.
2*مشتریان جدید داشته باشید / کسب و کاری راه بیندازید:طبق آمار، بیش از 4/2 میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا 90% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.
3*با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید:با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت ، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. می‌پرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

4*وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است:راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.
اما در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.
5*به صورت 24 ساعته در دسترس باشید:یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد. داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

6*روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد: داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.
7*روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید: با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌اند.
8*ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت: زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ای خاص داشته باشد، بعد می‌توانید آدرس‌های ایمیلی مثل هم برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد. پس بهتر است این فرصت را به هیچ‌وجه از دست ندهید.
9*امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد:یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت ، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.
10*درخت‌های این جهان را نجات دهید:تمام شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و …. داشتن یک وب‌سایت، راهی است برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

مزایای داشتن سایت


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد طراحی سایت و سئو سایت به صفحه ی مقالات آسئو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.