اهمیت سئو و معیار های یک سایت خوب چیست؟

اهمیت سئو SEO در چیست؟

اهمیت سئو،موتورهای جستجو برای محبوب شدن در بین کاربران باید نتایج مفید و به درد بخور را در بالای لیست نتایج جستجو به کاربران نشان دهند. مثلا زمانی که فردی در گوگل سرچ می‌کند بنزین گران یا گران شدن بنزین گوگل باید دقیقا صفحه‌ای را به نمایش بگذارد که تعرفه گرانی بنزین یا قیمت بنزین گران شده در سال ۹۸ را نشان می‌دهد.

یک موتور جستجو زمانی در جذب کاربران خود موفق است که مرتبط‌ترین و مفیدترین نتیجه ممکن را در جایگاه اول گوگل به صورت یک لینک به کاربر معرفی کند.

کاربر با کلیک بر روی لینک و مرور و استفاده از محتوای معرفی شده، اطمینان حاصل می‌کند که موتور جستجو سوال و خواسته او را به خوبی می‌فهمد و از آن موتور جستجو در آینده بیشتر و گسترده‌تر استفاده خواهد کرد.این مهمترین هدف یک موتور جستجو است. دستیابی به رضایت کاربران خود! فراموش نکنید که گوگل بیشترین درآمد خود را از طریق فروش تبلیغات بر بستر موتور جستجوی خود کسب می‌کند.

معیارهای یک سایت خوب از دید موتور جستجو

اهمیت سئو،اینجاست که میان وبسایت‌های مشابه، رقابتی سخت در می‌گیرد. با یک عبارت جستجو Search Query که کاربر آن را وارد می‌کند، موتور جستجو باید کدام سایت را انتخاب و به کاربر نهایی نشان بدهد؟ موتور جستجو سایتی را انتخاب می‌کند که:

 

  • بر روی افزایش سرعت بارگذاری صفحات خود کار کرده باشد و کاربر نهایی را معطل نکند. این یکی از مهمترین عوامل موثر بر ارتقای سئو سایت است.برای کاربر طراحی شده باشد و نه برای موتورهای جستجو.
  • صفحات سایت قابل خزش Crawlable توسط خزنده موتورهای جستجو باشند.
  • رابط کاربری User Interface ساده و استاندارد و در عین حال جذابی داشته باشد. استفاده از رابط کاربری استاندارد یکی از اصول اولیه در بهینه سازی موتور جستجو است.
  • تجربه کاربری User Experience خوبی را با کاربران به اشتراک بگذارد و کاربر را سردرگم و خسته نکند.
  • نرخ پرش Bounce Rate پایینی داشته و کاربران مایل به ماندن در صفحات مختلف سایت باشند و بلافاصله پس از ورود خارج نشوند. چنین سایتی جذاب و درگیر کننده Engaging مخاطب است. کاهش نرخ پرش، اثر مستقیمی بر سئو سایت دارد.
  • عمر و پیشینه History طولانی داشته باشد که خود نوعی اعتبار است و اصطلاحا تازه به میدان نیامده باشد.
  • نام دامنه اینترنتی Domain Name سایت ارتباط معنایی خوبی با کلمه و عبارت مورد جستجو داشته باشد.
  • محتوای با کیفیت Quality Content با حجم و کمیت قابل قبول به کاربر ارائه دهد.
  • از محتوای مختصر Thin Content و سطحی خودداری کند. سعی کند حجم و کمیت محتوا را در کنار محتوای باکیفیت برای جلب نظر کاربر مد نظر قرار دهد.
  • محتوای ناب و دسته اول و غیر کپی Unique Content داشته باشد و از محتوای کپی دوری کند.
  • محتوای مرتبط Relevant Content با پوشش کافی بر حوزه مورد جستجو ارائه کند. چنین محتوایی از اعتبار موضوعی Topical Authority خوب بر حوزه مورد جستجو برخوردار است.
  • به روز رسانی محتوا Content Update را به صورت یک رویه پایدار در طول زمان مد نظر قرار دهد. محتوای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته برای موتورهای جستجو جذابیت کمتری دارد.
  • از محتوای تکراری Duplicate Content پرهیز کند و برای این کار تدابیر ویژه‌ای به کار ببندد. چه محتوای تکراری با سایت‌های دیگر و چه محتوای تکراری بین صفحات مختلف همان سایت.
  • از محتوای تصویری و صوتی و ویدئویی به خوبی در صفحات سایت بهره ببرد.
  • از فشرده سازی تصاویر Image Compression به منظور کاهش ترافیک مصرفی کاربر استفاده کند.
  • از تیترهای ۱ تا ۶ یا همان H1-H6 به خوبی برای دسته بندی اجزای محتوا استفاده کرده باشد. استفاده صحیح و موثر از تیترهای ۱ تا ۶ در سئو صفحه مهم است.
  • از تمرکز بیش از حد بر کلمات کلیدی Keyword Stuffing پرهیز کرده باشد.
  • کلمات کلیدی را در عنوان، شرح و آدرس اینترنتی صفحاتش به خوبی قرار دهد.
  • با نمایش صفحات متفاوت Page Cloaking به موتورهای جستجو و کاربران، قصد حقه بازی نداشته باشد و همیشه یک نسخه واحد را به کاربران انسانی و خزنده موتورهای جستجو نشان دهد.
  • از لینک داخلی Inbound Link به خوبی برای اتصال صفحات مختلف سایت به هم استفاده کرده باشد. لینک سازی داخلی در بهینه سازی موتور جستجو اثر ویژه‌ای دارد.
  • لینک ورودی یا بک لینک Backlink از صفحات خارجی و سایت‌های مرتبط را به منظور افزایش اعتبار، در دستور کار قرار داده باشد. یکی از تکنیک‌های مهم و رایج برای بهبود رتبه سرچ گوگل، استفاده از بک لینک‌های مرتبط است.
  • لینک‌های با کیفیت Quality Links از منابع معتبر و ارزشمند به صفحات سایت خود داشته باشد و نه لینک‌های غیر مرتبط پولی اسپم.
  • متن لینک Anchor Text در صفحه مبدا لینک، ارتباط و همخوانی زیادی با عنوان صفحه مقصد لینک داشته باشد و لینک‌ها با عناوین نامرتبط به صفحات، لینک نشده باشند.
  • لینک به صفحه اصلی Homepage Linking خوب است؛ ولی نباید بخش قابل توجهی از همه لینک‌های ورودی به صفحه اصلی باشد.
  • امنیت مرور در وب Web Security را به عنوان یک اصل غیر قابل تردید پذیرفته باشد و برای تبادل اطلاعات به مرورگر کاربر از استادنداردها و پروتکل‌های امنیتی به خوبی استفاده کند.
  • انطباق با انواع وسایل Device Compatibility از قبیل موبایل، تبلت و کامپیوتر را رعایت کرده و به درستی با انواع وسایل الکترونیکی سازگار باشد.
  • از داده‌های ساختار یافته Structured Data به درستی در کنار محتوای با کیفیت به منظور ارائه نتایج جستجوی هدفمند، استفاده کرده باشد.
  • با استفاده از صفحات شتاب دهی شده برای موبایل Accelerated Mobile Pages یا به اختصار AMP، سرعت بارگذاری صفحات و در نتیجه تجربه کاربری را برای کاربران موبایل ارتقا دهد.
  • قابلیت دسترسی Accessibility را به خوبی در نظر گرفته باشد و محتوا را به شکلی مناسب به طیف وسیع‌تری از مخاطبان ارائه کند. به منظور بهینه سازی موتور جستجو باید افزایش قابلیت دسترسی به صفحات سایت را مد نظر قرار دهید.
  • ترافیک بالایی داشته باشد و در فضای وب به اندازه کافی اعتبار کسب کرده باشد.
  • سایت‌های بیشتری به آن ارجاع داده باشند و محتوای آن را قابل قبول بدانند.
  • استانداردهای وب را در توسعه کد منبع صفحه به خوبی رعایت کرده باشد. یک سایت با مارک آپ استاندارد شانس بیشتری
    قابلیت اشتراک گذاری در فضای یکپارچه وب را داشته باشد.
  • با تولید لینک اسپم Span Links در وبلاگ‌ها و انجمن‌های اینترنتی سعی در کسب اعتبار نداشته باشد.
  • با پرداخت پول برای لینک Paid Links قصد کسب اعتبار برای صفحات سایت خود را نداشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سئو و بهینه سازی سایت

درباره ما بیشتر بدانید

خدمات ما

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

 

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی آسئو، 24 ساعته قادر به پاسخگویی شما عزیزان می باشد.